Home Proceedings Editorial board Program News Contact
PDF download
Cite article
Share options
Informations, rights and permissions
Issue image
Vol 1, 4
Pages: -
Research article
See full issue

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Metrics and citations
Abstract views: 36
PDF Downloads: 0
Google scholar: See link
Article content
  1. Abstract
  2. Disclaimer
Research article

ZNAČAJ MENADŽMENTA PROMENA U DIGITALNOJ TRANSFORMACIJI POSLOVANJA

By
Nebojša Janićijević
Nebojša Janićijević

Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet , Beograd , Serbia

Abstract

U radu se analizira uloga upravljanja promenama, a posebno promenama organizacione kulture u procesu primene digitalne tehnologije u savremenom poslovanju. Savremeni trendovi u primeni digitalne tehnologije dovode do digitalne transformacije kao radikalne transformacije poslovnih modela poslovanja, kompletne promene poslovnih procesa i načina kreiranja vrednosti za potrošače. Digitalna transformacija uključuje promene kulturnih pretpostavki na kojima se bazira odvijanje poslovnih procesa, strukturiranje preduzeća i njegov poslovni model. Zbog toga, puna realizacija potencijala digitalne transformacije i njenih benefita za preduzeće, moguća je i održiva jedino ukoliko se promeni organizaciona kultura preduzeća. Promene organizacione kulture predstavljaju neizostavan element procesa upravljanja organizacionim promenama i to njegove završne faze, „zamrzavanja“, institucionalizacije ili legitimizacije. Proces planske promene organizacione kulture sastoji se od pet faza: dijagnoza postojeće kulture, definisanje ciljne kulture, analiza jaza, planiranje i sprovođenje promena organizacione kulture. Osnovna strategija promene organizacione kulture je indoktrinacija a metodi promene verbalna, neverbalna i simbolička komunikacija.

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.