Home Proceedings Editorial board Program News Contact
PDF download
Cite article
Share options
Informations, rights and permissions
Issue image
Vol 1, 5
Pages: -
Research article
See full issue

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Metrics and citations
Abstract views: 39
PDF Downloads: 0
Google scholar: See link
Article content
  1. Abstract
  2. Disclaimer
Research article

DIGITALIZACIJA NOTARSKE SLUŽBE U BOSNI I HERCEGOVINI U FUNKCIJI EFIKASNIJEG POSLOVANJA PRIVREDNIH SUBJEKATA: STANJE I PERSPEKTIVE

By
Emir Sudžuka
Emir Sudžuka
Abstract

Notarska služba, kao javna služba, uvedena je u pravni sistem Bosne i Hercegovine po uzoru na razvijene sisteme evropskog kontitnetalnog pravnog kruga prije sedamnaest godina. Osnovni cilj uvođenja ove službe je postizanje većeg stepena pravne sigurnosti, prevencija nastanka sporova, ali i efikasno pružanje usluga za koje su notari kao nosioci javne službe nadležni, kako građanima – fizičkim licima, tako i poslovnim subjektima. Digitalizacija kao savremeni zahtjev i izazov u svim značajnim društvenim segmentima, ne može zaobići ni notarsku službu s obzirom na prirodu usluga koje pruža svojim korisnicima. Stoga je neophodno preduzeti potrebne korake u svrhu prilagođavanja novim društvenim okolnostima i omogućiti korisnicima efikasniji i brži pristup uslugama ove javne službe. Ovaj rad bavi se pitanjem (ne)postojanja preduvjeta za digitalizaciju notarske službe u kontekstu važećeg pravnog okvira i to iz ugla poslovanja privrednih subjekata i povećanja efikasnoti njihovog poslovanja kroz brži i jednostavniji pristup uslugama notarske službe. Cilj rada je da predstavi zakonodavne prepreke elektronskom načinu poslovanja notara, kroz analizu važećih propisa ali i ukaže na prednosti digitalizacije pojedinih segmenata notarske službe relevantnih za poslovanje privrednih subjekata de lege ferenda, kao što je postupak osnivanja privrednih subjekata, pribavljanje aktuelnih izvoda iz nadležnih registara te potvrda o činjenicama koje notar može dati na osnovu uvida u relevantne regstre kao i elektronski postupak upisa u javne registre (zemljišne knjige i registre poslovnih subjekata). U radu će, pored analize domaćeg pravnog okvira, biti dat kratak pregled dostignuća u digitalizaciji ove službe u zemljama regiona i Evropske unije, kao modela koji bi mogla slijediti i Bosna i Hercegovina.

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.