Home Proceedings Editorial board Program News Contact
PDF download
Cite article
Share options
Informations, rights and permissions
Issue image
Vol 1, 5
Pages: -
Research article
See full issue

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Metrics and citations
Abstract views: 49
PDF Downloads: 0
Google scholar: See link
Article content
  1. Abstract
  2. Disclaimer
Research article

DIGITALNA TRANSFORMACIJA TURISTIČKIH SUBJEKATA U BOSNI I HERCEGOVINI: ANALIZA AKTUELNOG STANJA I STRATEGIJE UNAPREĐENJA

By
Veldin Ovčina ,
Veldin Ovčina

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru , Mostar , Bosnia and Herzegovina

Irma Dedić
Irma Dedić

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru , Mostar , Bosnia and Herzegovina

Abstract

Digitalna transformacija postala je imperativ u svim industrijama, uključujući i turizam, kako bi se osigurala konkurentnost i operativna efikasnost. Međutim, u Bosni i Hercegovini turističke kompanije se suočavaju s izazovima u implementaciji digitalnih alata, što može ograničiti njihovu konkurentsku sposobnost i operativnu efikasnost. Ovaj istraživački rad analizira trenutno stanje digitalizacije turističkih subjekata u Bosni i Hercegovini, s fokusom na korištenje online rezervacija, digitalnog marketinga, analize podataka i drugih digitalnih alata. Kroz online ankete 36 turističkih kompanija u BiH, prikupljene su informacije o trenutnom nivou digitalizacije, korištenju alata i percepciji izazova. Cilj istraživanja je profiliranje prijedloga za unapređenje dugoročnih poslovnih i marketinških strategija. Identificirane su ključne prepreke za usvajanje digitalnih alata i predložene su posebne strategije za njihovo prevazilaženje. U tom kontekstu, menadžment kao disciplina igra ključnu ulogu u uspješnoj digitalnoj transformaciji turističkih kompanija. Menadžment treba da prepozna važnost digitalizacije, definiše jasne ciljeve i strategije, te osigura potrebne resurse i podršku za implementaciju digitalnih rješenja. Osim toga, menadžment bi trebao podsticati inovacije i kontinuirano učenje kako bi se prilagodio promjenama u okolini. Kako bi se prevazišli trenutni izazovi i iskoristio potencijal digitalizacije u bosanskohercegovačkom turizmu, ključno je fokusirati se na područja identificirana tokom istraživanja. Edukacija i obuka zaposlenih imaju ključnu ulogu u izgradnji digitalnih kapaciteta, te je potrebno razviti programe koji će unaprijediti digitalnu pismenost i razumijevanje prednosti digitalnih alata. Uvođenje i implementacija sveobuhvatnih programa obrazovanja i obuke igra ključnu ulogu u stvaranju radne snage spremne za digitalnu transformaciju. Ovaj pristup ne samo da pomaže u prevazilaženju trenutnih izazova, već i postavlja temelje za dugoročnu održivost i inovacije u sektoru turizma u Bosni i Hercegovini. Dodatno, potrebno je raditi na izgradnji partnerstva između privatnog sektora, akademske zajednice i vlade kako bi se stvorio održiv ekosistem, koji će podržati digitalizaciju u turizmu. To uključuje stvaranje povoljnog regulatornog okvira, davanje finansijskih poticaja i promoviranje zajedničkih inicijativa koje će omogućiti turističkim subjektima da ostvare puni potencijal digitalne transformacije. Zaključno, uspjeh digitalizacije u bosanskohercegovačkom turizmu zahtijeva sveobuhvatan pristup koji uključuje ulaganje u tehnologiju, stručno obrazovanje i obuku, te saradnju između sektora i države. Samo zajedničkim naporima možemo stvoriti okruženje koje podržava inovacije, poboljšava konkurentske prednosti turističkog sektora i osigurava održivi rast u digitalnoj eri. Rezultati ovog istraživanja mogu biti korisni turističkim kompanijama, regulatornim tijelima i drugim zainteresiranim stranama za promoviranje efikasnije implementacije digitalnih rješenja za unapređenje turističke industrije u Bosni i Hercegovini. Ovaj  rad doprinosi razumijevanju značaja digitalne transformacije u turizmu i daje smjernice za dalji razvoj digitalizacije u ovom sektoru.

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.